wtorek, 23 października 2012

Majorka zachodnia: Palma de Mallorca, Soller, Valldemossa


W Palma de Mallorca spędziłem jeden dzień, ale zobaczyłem kilka ciekawych miejsc wraz z moją osobistą przewodniczką, Agnieszką, która spędziła jakiś czas na wyspie i znała zakątki stolicy tej la isla bonita. Kolejny dzień poświęciłem na Soller i Valldemossę. Do pierwszej miejscowości dotarłem zabytkową kolejką (Ferrocarril de Soller) i zjadłem wspaniały obiad na rynku. Do drugiego miasteczka, związanego z postacią Fryderyka Szopena, dotarłem autobusem. W tym najwyżej położonym pueblo Majorki zobaczyłem wspaniałe panoramy i zauroczyłem się niespiesznym mijaniem czasu. Po powrocie do Palmy pojechałem jeszcze na plażę Cala Mayor i odpocząłem po krótkim, acz intensywnym pobycie. Poranne oczekiwanie na autobus linii 1 na lotnisko pozwoliło mi poznać też nocne życie wyspy. Zachodnia część miasta tętni imprezowym rytmem aż do świtu.



Tym co najbardziej zauroczyło mnie już w trakcie lądowania na jednym z najbardziej zatłoczonych lotnisk Hiszpanii, były typowe dla wyspy wiatraki. Znamy je chociażby z teledysku do hitu sprzed kilkunastu lat - Mallorca zespołu Loft. Niezapomniane wrażenia wyniosłem też z autokaru jadącego nad północnym wybrzeżem Majorki. Klimatyczny wieczór spędziłem nad zatoką (mariną) z widokiem na oświetloną katedrą La Seu. Warto polecieć na tę wyspę choć raz. A oto zdjęcia z Majorki.

Katedra La Seu w Palma de Mallorca
Katedra La Seu w Palma de Mallorca

Panorama Palmy z katedrą La Seu
Panorama Palmy z katedrą La Seu

Ferrocarril de Soller
Zabytkowy pociąg z Palma de Mallorca do Soller

Soller Majorka
Kościół Iglesia de San Bartomeu w Soller

Valldemossa Majorka
Kościół w Valldemossa w pobliżu domu Świętej Katarzyny z Palmy

Valldemossa Majorka
Panorama Valldemossy

Cala Mayor Majorka
Plaża Cala Mayor w pobliżu Palma de Mallorca

Więcej: wakacje w Palma de Mallorca


Brak komentarzy: