niedziela, 15 lipca 2012

Kim jestem? Grzegorz Pękała


Czytając bloga Praktyczny Przewodnik być może przemknęło Wam przez myśl, kto go prowadzi. Do tej pory chyba nie zdążyłem się przedstawić. Nadrabiam te zaległości. Nazywam się Grzegorz Pękała i od kilku już lat prowadzę ten właśnie serwis - praktycznyprzewodnik.blogspot.com

Grzegorz Pękała

Zaczęło się to dawno temu, gdy po wycieczce do Wiednia i kilku innych miejsc w Austrii postanowiłem napisać coś o tym wyjeździe. Zwłaszcza dlatego, że nie mogłem znaleźć żadnych interesujących mnie informacji w ówczesnym Internecie. Założyliśmy wraz z moim kompanem, Markiem, który teraz prowadzi swojego bloga voyagesmes.blogspot.com, bloga pod hasłem Praktyczny Przewodnik. Przewodnik, bo opisuję miejsca do zwiedzania, a Praktyczny, bo zawsze staram się precyzyjnie pisać o miejscach docelowych, rzeczach wymagających ostrożności albo po prostu o okazjach do zaoszczędzenia w podróży.

Na co dzień pracuję w dużej firmie, gdzie zajmuję się marketingiem. Każdą wolną chwilę poświęcam jednak na obmyślanie kolejnych podróży. Dawno porzuciłem myśl, że wakacje można mieć tylko raz w roku w lipcu lub sierpniu. Rozwój turystyki i świadomość, że tyle jest wspaniałych miejsc do odkrycia, spowodowały, że wyjeżdżam gdzieś praktycznie co kwartał lub częściej. Uwielbiam słuchać nowych języków i próbować naprędce nauczyć się choć kilku wyrazów. Cieszę się, gdy zgubię się w nowym mieście, zobaczę coś spoza opisów przewodników, a potem trafię na lokalną knajpkę. Pasjonuje mnie fotografia i filmowanie życia miejsc - zarówno tych najpopularniejszych turystycznie, jak i poza szlakami wydeptanymi przez wczasowiczów. Najwięcej frajdy sprawia mi pisanie relacji z podróży i dyskusja z Wami w komentarzach czy na Facebooku.

Mieszkam w Krakowie, gdzie lubię pojechać nad Wisłę rowerem, a czasem zapuścić się dalej - na przykład do Tyńca. Zwiedziłem już sporo Małopolski i Lubelszczyzny, skąd pochodzę. Po pracy, popołudniami, ruszam w Rynek lub na Kazimierz, na ulicę Mostową, nad Wisłę. Relaksu totalnego doznaję w Barcelonie.

Pomyślałem kiedyś, że przewodniki drukowane, które zabieram ze sobą w podróż, zajmują miejsce (a 10 kg w bagażu do samolotu to często mało) i korzystam tylko z ułamka treści. Postanowiłem, że ułatwię sobie i innym kwestię zwiedzania przygotowując serwis internetowy, w którym każdy będzie mógł sobie stworzyć własny przewodnik, wydrukować i zabrać w podróży tylko to, czego potrzebuje. Tak powstało YouGO! (www.yougo.pl), które cały czas rozwijam wraz z paczką przyjaciół. W międzyczasie okazało się, że nasze filmy są na tyle dobre, że nadają się do puszczania szerszej liczbie osób i trafiliśmy do telewizji. Pomysł YouGO! rozwija się i już teraz możecie korzystać na przykład z przewodnika na smartfona. Mam nadzieję, że jeszcze wiele razy będziemy razem ułatwiać sobie podróżowanie.

Ekspert Telewizja Turystyka

Podczas prowadzenia bloga turystycznego miałem już okazję poznać wspaniałych ludzi - podróżników, osoby promujące atrakcje turystyczne i mieszkańców miejscowości na trasie moich podróży. Mam nadzieję, że tak będzie dalej. Zapraszam do czytania bloga i przesyłania swoich relacji z podróży.

PS. Uff, no to oficjalną prezentację mamy za sobą ;) Jeśli chcecie o coś pytać, pytajcie. Wystarczy dodać komentarz.

PS2. Przeczytaj ten artykuł, jeśli chcesz ze mną współpracować.



Wakacje na Facebooku - polub mnie!
Promocje turystyczne

Brak komentarzy: