poniedziałek, 30 sierpnia 2010

Marakesz, Casablanca, Rabat (Maroko)

Maroko - relacja Asi z kolejnego pobytu w tym państwie.

"Druga wycieczka do Maroka, była znacznie dłuższa i objęła swym zasięgiem kilka miast. Głównym celem był Marakesz, który zrobił na mnie niesamowite wrażenie. Tam odnalazłam orientalny klimat, którego szukałam. Wybraliśmy lot Ryanair Sevilla - Marrakesz, który kupiliśmy okazjonalnie za 15 Euro, natomiast powrót promem Tanger-Algeciras.

Z lotniska komunikacją miejską udaliśmy się do starej części Marakeszu, na Główny Plac, obok którego zarezerwowaliśmy wcześniej Hostel za około 10 Euro/dobę. Na Głównym Placu pokazują swe sztuczki zaklinacze węży, treserzy małpek oraz różni przebierańcy. Można się patrzeć na nich do woli, jednak przy każdej próbie wyciągnięcia aparatu, swym bystrym wzrokiem wyłapują Cię i każą płacić za zdjęcie. Dodatkowo można napić się soku ze świeżych pomarańczy, a wieczorem zjeść coś z typowej kuchni. Widać jak w miarę upływu czasu plac zapełnia się ludźmi, by osiągnąć apogeum po zmroku.

Obok rozciąga się duży bazar z najróżniejszymi pamiątkami, ubraniami, wyrobami ze skóry, ceramiką i charakterystycznymi piramidkami z przypraw. Należy, a w zasadzie trzeba się targować, początkowa cena często jest kilkakrotnie zawyżona od właściwej.

Miałam okazję zobaczyć znajdujące się w Marrakeszu przepiękne ogrody z egzotyczną roślinnością, zespół trzech muzeów z zabytkową zabudową i wystrojem wnętrz oraz groby sułtanów.

Marrakesz Główny Plac

Więcej zdjęć z Marrakeszu

Ogromne wrażenie robią Góry Atlas, gdzie spędziliśmy cały dzień wchodząc po skałkach na zespół wodospadów oraz obserwując życie "Berberów", ludzi zamieszkujących tamte tereny, trudniących się głównie handlem.

Góry Atlas w Maroku

Maroko Góry Atlas

Maroko Góry Atlas zdjęcia

W Casablance widzieliśmy ogromny Meczet Hassana II, do którego można wejść po uiszczeniu opłaty.

Casablanca - Meczet Hassana II

Casablanca Maroko meczet

Maroko Casablanca

Meczet Hassana II w Maroku

Casablanca Meczet Hassana II

Rabat

Stolica Maroko, jest znacznie bardziej ucywilizowany, nikt z mieszkańców nie zaczepia na ulicy, widać też lepszy poziom życia ludności. Tym razem niezwykle polubiłam Tajin, potrawę przyrządzaną w specjalnym naczyniu (gliniany talerz wraz z pokrywą w kształcie stożka), w kilku propozycjach warzywno-mięsnych, doprawionych marokańskim przyprawami."