środa, 29 czerwca 2011

Z miłości do gór... Wolontariat w TPN


Wolontariat w naszym kraju w porównaniu z krajami zachodnimi nie cieszy się jeszcze tak dużą popularnością. To dziwne, bo jest to świetna forma spędzania czasu, możliwość zrobienia rzeczy, które dają satysfakcje.

Wolontariat TPN

Od trzech lat Tatrzański Park Narodowy organizuje wolontariat dla Tatr pod hasłem Z miłości do gór. Akcja przygotowana jest dla osób, które mają ochotę spędzić aktywnie czas, chcą rozwijać swoje zainteresowania, dla tych, dla których przyroda nie jest obojętną i chcą przyczynić się do jej ochrony. Wolontariat może być również formą odrabiania studenckich praktyk zawodowych na kierunkach przyrodniczych.

Na wolontariuszy czeka szereg interesujących zadań i wyzwań, między innymi utrzymanie szlaków turystycznych oraz czystości w TPN, prelekcje edukacyjne w wybranych miejscach parku dla turystów.

W zamian za pracę TPN zapewnia szkolenia BHP, przygotowujące do pracy, nocleg, legitymacje bezpłatnego wstępu na teren parku. Oprócz obowiązków na wolontariuszy czekają również szkolenia objęte programem Akademia Tatr.

Aby stać się wolontariuszem, musisz być osobą pełnoletnią, zapoznać się z charakterystyką dostępnych zadań, wypełnić formularz zgłoszeniowy i w odpowiednim terminie wysłać go pod odpowiedni adres.

Ja już byłam, przeżyłam niesamowitą przygodę, poznałam interesujących ludzi z podobnymi pasjami. Być może Ty również chciałbyś spędzić swój wolny czas w taki sposób...

http://www.tpn.pl/pl/wspieraj/wolontariat

Joanna Stachowiak

Brak komentarzy: