środa, 29 czerwca 2011

Wakacyjny Konkurs 2011 - cz. 2


Druga porcja zdjęć nadesłanych na Wakacyjny Konkurs Praktycznego Przewodnika.
Obejrzyj też pierwszą.

Karolina Salewska


Wakacje w Chorwacji - podróż motorówką z Dubrovnika do Mlini



Kinga Walla


Za cel swojej pierwszej, wakacyjnej podróży w tym roku obrałam urokliwy Kazimierz Dolny. W miasteczku tym na każdym kroku można się natknąć na folkowe motywy. Jedną z popularniejszych pamiątek zabieranych z Kaziemierza są gliniane koguciki i misternie, ręcznie plecione kosze wiklinowe. Wielką przyjemność sprawia mi przechadzanie się po tamtejszych zakątkach dostarczających artystycznych oraz estetycznych wrażeń. Z pewnością wrócę do Kazimierza jeszcze raz, pod koniec lata, gdy będzie się tam odbywało niezwykle barwne "Święcie Jesieni" z wieloma folkowymi akcentami. Jak malowniczym miejscem jest Kazimierz Dolny można się przekonać zerkając na przesłaną przeze mnie fotografię.



Małgorzata Dudzińska


Sardynia...Cagliari…południowe wybrzeże Wyspy Kwiatów. Tu dowiedziałam się, że lazurowe wybrzeże jest nie tylko we Francji i żeby poczuć się jak na egzotycznej wyspie nie muszę lecieć na Hawaje. To wspaniałe miejsce na wakacyjne leniuchowanie, ponieważ na plażach nie ma tłumów, a pogoda sprzyja oddawaniu się kąpieli, nie tylko słonecznych.

Romantyczne zachody słońca, szum fal i palmowych liści uspokajają i relaksują najbardziej zmęczonych całoroczną pracą. Wracam do tych zdjęć szczególnie w szare i deszczowe dni, żeby choć na chwilę przenieść się na tą wyspę marzeń i przypomnieć sobie smak słonej wody i pieszczoty rozpalonego słońca.






Mateusz Szymaniak






Mikołaj Krekora


Szkocja to nie tylko whisky i faceci w kiltach. Zdjęcie zrobione na Isle of Skye.



Olga Matyja


Greckie wakacje, na których świetnie się bawiłam i nawet zorbę zatańczyłam. Przystojny kelner podawał mi drinki, a ja stroiłam do niego dwuznaczne minki. Trochę flirtu nie zaszkodzi, w końcu to grecki raj na Ziemi, dzięki któremu możesz wszystko zmienić. Przyjedziesz opalona, odprężona i do życia pozytywnie nastawiona. A oto głównie chodzi, żeby na wakacjach się dobrze bawić i przyjemność sobie sprawić.



Patrycja Wierzbowska


A na zdjęciu wzburzone morze,
co wydać dziwne się może...
W środku lata taka pogoda?
Na deszcz i chmury wakacji szkoda!
Mewy tylko zastygły niczym posągi,
i choć ich "śpiew" odstraszyłby skowronki,
to jest coś i w ich urodzie,
i wcale nie to, że brodzą w wodzie,
ani, że wyglądają jak kukiełki z teatrzyka dla lalek,
ale to z jaką fascynacją wpatrują się w fale...

To taki króciutki opis moich spostrzeżeń gdy robiłam to zdjęcie.

Z wakacji zostały miłe wspomnienia, mimo, że było chłodno i trochę pochmurno, to jednak w doborowym towarzystwie zawsze raźniej, a i człowiek ma czas by pomyśleć i zwrócić uwagę na rzeczy, o których do tej pory się nie zastanawiał. Zdjęcie zostało wykonane w Ustroniu Morskim, małej, ale jakże klimatycznej miejscowości. Tym, którzy chcą się trochę wyciszyć polecam szczególnie początek czerwca, kiedy plaże nie są jeszcze zatłoczone, a miasteczko dopiero budzi się do życia. Mimo złej pogody było morze i dużo jodu, oraz długie spacery wzdłuż plaży, a to do szczęścia mi w zupełności wystarczy.



Paweł Lasota


Miejsce: Włochy, półwysep Gargano.
Rok 2010 - Wybraliśmy się w rejs pomiędzy skałami Gargano. Statek mały dla 50 osób. Razem z grupą przyjaciół podziwialiśmy widoki i wszystko, co można było podziwiać. Nagle słyszymy komunikat, że niedługo zatrzymamy się na 2 godzinny wypoczynek na plaży. Woda przejrzysta jak powietrze, niestety plaża kamienista, no to pójdziemy zapewne do wody, bo co będziemy się na kamieniach kłaść. Wtem dobijając do brzegu, mój przyjaciel patrzy a tam góra, i tam małe włoskie dzieciątka zaczynając od wieku około 9 lat lecą blisko 10 m w dół do wody. Przyjaciel z radością i zachwytem w oczach mówi do nas: "Tam spędzimy te dwie godziny". Ja od razu mówię mu: "Pas, popatrzę".
Mija pół godziny, widzę jak moja znajoma wdrapuje się na skałę i leci..., i następna. Myślę sobie - nie no, tak być nie może. Szybko wszedłem na górę i skoczyłem. Było niesamowicie, z żalem żegnałem to piękne miejsce.



Miejsce: Tyniec, Kraków
Miejsce doskonałe dla rowerzystów z Krakowa. Trasa jest doskonała, a miejsca przy rzece na wypoczynek wystarczająco. Obok toru kajakowego w Tyńcu znajduje się plaża, na której można się powylegiwać, bądź pograć w siatkówkę lub piłkę nożną.



Piotr Wolny


Zachód słońca nad Żuławami Wiślanymi



Jezioro w Finlandii latem




Dworek w Wólce Cycowskiej (woj. lubelskie)



Obóz Młodzieżowych Drużyn Pożarniczych (Jarosławiec)



Zalew Żywiecki



Radosław Odziemczewski


Bajeczna Chorwacja



Ja... Morze...



Dziękujemy za zdjęcia, prosimy Was o jeszcze więcej :)
Zobacz także pierwszą część zdjęć >>
Które zdjęcie najbardziej Ci się podoba? Skomentuj!

Brak komentarzy: