środa, 14 grudnia 2011

Noclegi w Szczawnicy - Willa Pod Sadami

Noclegi SzczawnicaOstatnio mieliśmy okazję udać się do Szczawnicy. Przygotowaliśmy trochę zdjęć i informacji, które już wkrótce u nas zobaczycie. Tymczasem chcieliśmy zwrócić Waszą uwagę na niedrogie - jak na warunki Szczawnicy - miejsce noclegowe Willę pod Sadami.

Do miejscowości pojechaliśmy z rana, ale nie przesadnie rano. Rozkład jazdy autobusów z Krakowa do Szczawnicy jest w odrębnym wpisie. Dotarliśmy po południu i rozpoczęliśmy zwiedzanie od Parku Dolnego i Parku Górnego. Potem zawitaliśmy do Pijalni Wód Mineralnych przy Placu Dietla, a następnie zeszliśmy ulicą Zdrojową do centrum miasta. Nie odmówiliśmy sobie przyjemności wyjechania na szczyt Palenicy wyciągiem krzesełkowym, który w okresie mniejszego zainteresowania uruchamiany jest co pół godziny. Na szczycie była już niewielka pokrywa śnieżna, choć jeździć jeszcze się nie dało. Po powrocie na niższe partie Szczawnicy zawitaliśmy do Karczmy u Polowacy. Jest tam na ścianie autograf Magdy Gessler, która poleca tutejszą baraninę.

Przyszedł czas na wieczorny relaks. Skorzystaliśmy z oferty Willi Pod Sadami, która znajduje się przy ulicy o takiej właśnie nazwie - Pod Sadami 4f. Prowadzi ją Kamil, który ma doświadczenie jako architekt, więc dopieścił budynek pod względem użyteczności i estetyki do całkiem ładnego poziomu.

Na parterze znajduje się wspólna jadalnia, jest lodówka i duży stół. Wyżej są już pokoje. Nasz (nr 4) jest urządzony w ciepłych kolorach. Jest wygodne łóżko, stolik, krzesło i mała lodówka. Na ścianie wisi duży telewizor z dostępem do telewizji n. Można wyjść na balkon i podziwiać majestatyczne góry (tak budzić się mógłbym codziennie). Po przeciwległej stronie pokoju jest szafa i wejście do łazienki. Wszystko nowe i pachnące jeszcze drewnem.

Największa atrakcja tego prawie że hotelu to olbrzymia część rekreacyjna z jacuzzi i sauną suchą. Po całym dniu na nogach wpakowaliśmy się do bąbelkowej wanny (stoi na podeście na środku pokoju kąpielowego) i oddaliśmy masażom. Tuż obok jest prysznic, a dalej sauna. Ostatnio stwierdzam, że nic tak nie relaksuje jak odpoczynek na drewnianych deskach przy temperaturze powyżej 90 stopni.

No cóż, jeśli przyjdzie mi ochota na relaks w górach, pewnie wezmę Willę Pod Sadami pod uwagę. Blisko jest stąd na metę spływu Dunajcem oraz na spacer w wyższe części gór. Ceny zaczynają się od 80 złotych za pokój, więc na atrakcyjną turystycznie miejscowość to niedużo. Są jeszcze dodatkowe promocje, np. za polecenie willi 10 osobom na Facebooku jest 10% zniżki.

Zdjęcia Willi Pod Sadami

Noclegi Szczawnica

Przewodniki po Szczawnicy

Zobacz mapę i przewodnik, które ułatwią zwiedzanie Szczawnicy. Książkę o Beskidach i plan Beskidu Sądeckiego możesz kupić przez Internet na bezdroza.pl

Beskid Sądecki. Mapa turystyczna
Wydawnictwo Compass

Mapa cieniowana Beskidu Sądeckiego - od doliny Dunajca, po Krynicę, Tylicz i Muszynkę. Mapa obejmuje też Małe Pieniny, Pieninki, część Pienin Właściwych oraz Beskid Niski (Góry Grybowskie). Mapa ma też bogaty informator, opis zabytków, informacje przyrodnicze, dane adresowe oraz informacje o wyciągach narciarskich.

Beskid Sądecki. Przewodnik
Bogdan Mościcki

Przewodnik obejmuje: Przełęcz Tylicka - Tylicz - Mochnaczka - Przełęcz Krzyżówka - Nowy Sącz - Krościenko - Leśnica - Wielki Lipnik - Stara Lubowla - Pławiec - Leluchów - granica państwa do Przełęczy Tylickiej. Opisane zostały pasma Radziejowej i Jaworzyny Krynickiej (tworzące Beskid Sądecki), Pasmo Dubnego, Małe Pieniny oraz Góry Lubowelskie na Słowacji (staropolski Krępak). W części ogólnej opisane zostały historia i środowisko przyrodnicze regionu. W części szczegółowej znaleźć można opisy 125 szlaków turystycznych (w tym wszystkie PTTK oraz gminy Piwniczna i Rytro). Jest też mapa - schemat tras opisanych w przewodniku oraz panorama Tatr z Jaworzyny. W przewodniku jest Słownik miejscowości z informacjami krajoznawczymi o wszystkich miejscowościach w Beskidzie Sądeckim.